Deontologia şi limitele PR-ului

"Făcătorii de imagine" vor spune că orice demers e bun dacă foloseşte clientului lor. Deontologia pare a fi o chestiune secundară şi fără prea mare relevanţă. Iar controversele pe această temă sunt nesfârşite şi nu fac obiectul acestei discuţii. Remarc doar că PR prim ministrului Federaţiei Ruse nu face rabat de la principiul enunţat mai sus. Doar că de data aceasta decizia de a-l plasa pe Vladimir Putin la manşa unui avion destinat stingerii incendiilor s-ar putea întoarce drastic chiar împotriva protagonistului. Există limite care ţin de psihicul social al momentului. PR premierului Putin se pare că nu a fost interesat de disperarea miilor de oameni care au pierdut tot, de rudele celor morţi în lupta cu flăcările, de rata dublă la nivelul Moscovei a mortalităţii celor cu afecţiuni cardiace sau respiratorii. Oricum, demersul a creat acuze furibunde din partea presei de la Moscova. Desigur, mă refer la acea parte a presei care reuşeşte să-şi menţină un grad cât de cât de independenţă. Şi nici în ochii populaţiei, înroşiţi de fumul care acoperă capitala rusă lucrurile nu se văd mai fericit. Căci una e să te duci la salvat tigri şi urşi polari în vremuri de relativă linişte, şi alta să arăţi că eşti "first firefighter" în timp ce oamenii constată că şi-au pierdut toată bruma de agoniseală. Cred că sinistraţii României de la ultimele inundaţii ar putea depune mărturie cât de mult i-a ajutat şi mobilizat imaginile cu premierul Boc umplând un sac de nisip (ce-i drept un avion e mai impresionat ca recuzită decât o lopată şi un sac, dar, deh, fiecare după posibilităţi :)) ....