„Au trecut vremurile în care un artist putea râvni la supremaţia mondială”


consideră Sergey Pudovkin, producătorul şi managerul lui Vitas –„Vocea Secolului”

- În acest moment, Vitas nu este doar unul din cei mai populari artişti din Rusia, Vitas este un brand de succes (chiar dvs. aţi recunoscut că venituri importante vin nu doar din concerte, ci şi din partea comercială asociată numelui Vitas, mai ales când vorbim de spaţiul asiatic). Cum se construieşte un asemenea brand ?
- Sincer, eu nu aş începe această discuţie atât de tehnic. Nu aş utiliza legat de Vitas termenul “brand”. Acest concept este oarecum publicitar, comercial, fără viaţă. Spun acest lucru deoarece ca producător, regizor şi ca un om destul de creativ, nu pot să nu remarc că Vitas este în primul rând un artist. Eu cred că nivelul popularităţii lui Vitas, participarea la filmări grandioase (n.r: blockbusterul “Mulan”), realizarea de turnee pe cele mai mari scene din lume sunt motive de a vedea în principal calitatea artistică şi nu cea de brand. Este adevărat că există şi o parte strict comercială, dar aceasta nu reprezintă principalul aspect asupra căreia se concentrează activitatea noastră. Şi n-a fost nevoie de inginerii secrete. Totul este o urmare a succesului artistic. Nu agreez tendinţa de globalizare şi generalizare. Vitas este un cantautor original, neobişnuit de artistic şi individual pe scena, care nu se înscrie în tiparele show-business-ului actual, astfel că prefer termenul de “artist”. Toate aceste formule, scheme, “fabrici de stele şi idoli”, care domină în prezent show-business-ul mondial, sunt un mecanism, o maşinărie pe care scrie cu majuscule “artificial”.
- În mod sigur, fiecare manager bun ştie că pentru un brand de succes – fie şi doar din perspectivă artistică - trebuie “să spui o poveste”. Anumite controverse care l-au acompaniat pe Vitas fac parte din poveste ?
- Pentru a avea perspectiva unui mare succes este nevoie de talent vocal, talent în prestaţia scenică, de unicitatea artistului. Asta permite ieşirea la nivel mondial. Cea de-a doua componentă este talentul managerului, al producătorului. Bineînţeles că este nevoie şi de bani. Povestea se construieşte de la sine. Nu agreez cum lucrează show-business-ul mondial, nemaivorbind de cel din Rusia, unde domină doar regulile financiare. [more...]


Publicat în Top Business, nr. 777 /30 iulie - 12 august 2009